MHD
Úprimne, martinská MHD nie je, v porovnaní s inými mestami, až tak zle. Napriek tomu je veľa priestoru na jej zlepšenie, zvýšenie komfortu cestujúcich, lepšiu orientáciu pre turistov a prilákanie nových cestujúcich využívajúcich individuálnu prepravu. Samozrejme, väčšina opatrení musí byť vykonaná v súčinnosti s prepravcom. Ktoré opatrenia by mali byť vykonané?
- postupne prispôsobiť všetky zastávky tak, aby bolo možné autobus pristaviť tesne k obrubníku (najlepšie tzv. kaslíky), a to najmä na frekventovaných zastávkach s príliš vysokými obrubníkmi, ako zastávky na Hviezdoslavovej ul.
- tam, kde je to možné, vybudovať tzv. zapustené zastávky, aby autobus neblokoval časť/úplne jazdný pruh. Ide najmä o frekventované úseky s dostatočne širokými chodníkmi, napr. zastávka Košúty, zdrav. stredisko
- problémom pri zastávkach sú vyjazdené koľaje do asfaltového povrchu vozovky. Preto pre zastávky, najmä ak sú zapustené, by mali byť použité pevnejšie materiály a to buď betón (ako napr. na zastávke Podháj III.), alebo zámková dlažba, ako na zastávkach Dolné Záturčie.
- pri obnove vozového parku zabezpečiť, aby 100 percent autobusov bolo nízkopodlažných
- pri obnove vozového parku uprednostniť autobusy s nižšími emisiami (autobusy poháňané plynom, prípadne elektrobusy)
- vybudovať informačný systém v autobusoch, tj. infopanel oznamujúci minimálne nasledujúcu zastávku a zvukové hlásenie nasledujúcej zastávky (ako napr. v trolejbusoch DPMŽ)
- po vybudovaní informačného systému zaviesť zastávky na znamenie na málo frekventovaných zastávkach
V časovom horizonte presahujúcom nasledovné obdobie je potrebné otvoriť trasovanie liniek, čo bude nevyhnutné aj k vôli novej výstavbe a plánovanému východnému okruhu. Súčasný systém nie je možné nastaviť na tzv. taktový režim (tj. odchod autobusov napr. 1x za 15 min).